Az oldal akadálymentesített
Hobby rádió – a Hang-adó

Rádió hallgatása

Az adatkezelési tájékoztató elolvastam és nyilatkozom arról, hogy annak megfelelő jogosultsággal (Ha nem jelenik meg a lejátszó, frissítse a képernyőolvasóval a képernyőt - JAWS+ESC)

Lejátszás

Rádió hallgatása
Hallgatás Media Player-el

Rádiónk a T-home támogatásával a Web-rádió (pdf) alkalmazásával is hallható.


Ez hallható a rádióban:
Nekem 90 - Zenék a 90-es évekből

Hallgatók száma: 5

Híreink a JAWS képenyrőolvasóhoz készített Kutatási modul segítségével is olvashatóak!

Akadálymentesítés 3-as metró módra: 16 perc átszállni a villamosról kerekesszékkel
- 2019. április 8. 8:50 - 370 megtekintés

Több száz méteres kerülő, két liftezés és egy rámpa: ilyen egyszerű lejutni az 1-es villamos peronjáról a metróba.

Nem akadálymentesítették az Árpád híd metróállomást, ezért a mozgássérültek csak 16 perc alatt tudnak átszállni az 1-es villamosról a metróra – írja a Közlekedő Tömeg. Honlapjukon videót is közzétettek a tortúráról

https://www.facebook.com/watch/?v=2842495472429120

A videón jól látszik, hogyan lehet átjutni az Óbudáról érkező villamos peronjáról az Újpest felé tartó metró peronjára. Ehhez több száz métert kell kerülniük a Váci út és a Róbert Károly körút keresztezéséhez, menet közben pedig egyszer le kell liftezniük az aluljáróba, majd feljönni onnan a rámpán, végül megint leliftezni a túloldalon. Más átszállási irányokban sem jobb a helyzet: a belvárosból metróval érkezőknek a ma még félkész volánpályaudvar akadálymentes megközelítéséhez 10 percre van szükségük. Újpest-központnál pedig csak a felszín érhető el lifttel, az aluljáró nem, zebrák pedig szintén nincsenek. Itt is 10-15 perces kerülőkkel kell számolnia annak, aki át szeretne szállni. A Közlekedő Tömeg emlékeztetett rá: az utóbbi másfél évben többször szóba került, hogy ott, ahol a liftek építése túl nagy kihívást jelentene, a városvezetés a mozgólépcsőkkel párhuzamosan futó ferde liftek építését támogatja. A szokatlan megoldás azonban több kérdést is felvet: mindez megfelel-e a hatályos előírásoknak és az akadálymentesség követelményeinek, találtak-e már gyártót, hány utas felszínre jutását tudja biztosítani a ferde lift, és mennyivel lesz miattuk kevesebb mozgólépcső az egyes állomásokon. A 3-as metró felújított szakaszát március 30-án adták át az utasforgalomnak, a délit viszont már szombaton lezárják, emiatt jelentős változásokra kell számítani a közlekedésben. (Forrás: hvg.hu)

A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*


+ kilenc = 10

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Eddigi hozzászólások

  • Ádám szerint:

    Akkor beszélhetnénk teljes akadálymentességről ha az 1 es villamos vonalán csak alacsonypadlós járatok közlekednének pl CAF Combino mert ott még CD Tátra is üzemel az egyesen ami semmilyen szinten nem akadálymentes míg a nagykörúton az összes villamos/megálló akadálymentes ehhez nyilván akadálymentesíteni kell a Puskás Ferenc Stadion és a metrómegálló közti szakaszt az Árpád híd avagy mostmàr Göncz Árpád városközpont megálló közti szakaszt a Közvágóhíd H nál a HÉV-re történő fel és leszállást
    A népligeti megállót Újpesten a vasútállomási megállót Újpest-Városkapu és Újpest megállóhely között az eljutást valamint a többi hév és metrómegállót legalább a csomópontoknál

    • smondb szerint:

      Kedves Ádám!
      Köszönöm a cikkhez való hozzászólását, a cikk eredetileg a Hvg-n jelent meg. Teljes mértékben egyet értek önnel. A cikk közzé tétele előtt érdeklődnöm kellett volna egy Budapesti kollégától, hogy a 3-as metró és a 1-es villamos közötti mennyire akadálymentes az átszállás. Bocsánatot kérek a pontatlanságom miatt. Sajnos innen Debrecenből csak interneten talált anyagból tudok dolgozni.

Reklám

Jooble

Keresés az oldalon

Facebook oldalunk

Mai műsor

Bejelentkezés

Regisztráció| Elfelejtette jelszavát?

Mai napi információk

Ma 2020. június 5. péntek, Fatime napja van.
Ma van a(z) Környezetvédelmi világnap.
Az év 23. hete és 157. napja.
Holnap Norbert, Cintia napja lesz.

1443. Nagy földrengés hazánkban. Nagy károkat tett az épületekben például Selmecen és Lőcsén.


1848. Megindul a Nép Barátja című hetilap: célja a parasztság tájékoztatása. Szerkesztője: Arany János és Vas Gereben.


Simon István: Virágzó cseresznyefa

"...Két holdfénybe burkolt alak
épp a cseresznyefa alatt
állt meg és összebújt.
S a csillagos fehér szirom
ott pettyegett a vállukon,
ahogy libegve hullt.
...
Holdfényben ballagtam tovább,
s a szívemből a számon át
hullt ki pár tiszta szó;
hogy szorosan így álljanak
negyven év múlva is, ha majd
fejökre hull a hó."

BKK Információk

Hírlevél

Add meg az E-mail címed, majd kattints a feliratkozás vagy leiratkozás gombra.


három plusz öt = (Írja be számmal a művelet eredményét!)


Feliratkoztak: 304
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com