Down-szindrómás kislány a modellvilág új sztárja

Beküldve ide: Látássérültek | 0

Valentina Guerrero az első olyan Down-szindrómás modell a világon, aki egy nagy divattervező cég fő reklámarcaként szerepel annak amerikai katalógusában. Valentina azonban nem az első sikeres, Down-szindrómás modell: Taya Kennedy több reklámkampányban felbukkant, a hat éves Ryan Langston az amerikai Targer and Nordstorn katalógusában szerepel rendszeresen, Natalia Goleniowski pedig már két ruhacéggel szerződött.

A divattervező, Dolores Cortes új modellt keresve a 2013-as DC Kids fürdőruhákhoz választotta ki a kislányt a jelentkezők közül. Az alig egy éves Valentina mosolygós fényképei már a legnagyobb közösségi oldalt járják az interneten, több ezrek tetszését és véleményét kiváltva. “A Down-kóros emberek egyszerűen csodálatosak és megérdemlik ugyanazokat a lehetőségeket, mint mások. Le vagyok nyűgözve, hogy Valentina nekünk modellkedik” – mondta Dolores Cortés egy nyilatkozatban, amiből az is kiderült, hogy a cég a reklámból bejövő haszon tíz százalékát egy downos alapítványnak ajánlja fel.

Valentina azonban nem az első sikeres, Down-szindrómás modell. Taya Kennedy neve már ismert a szakmában. A kislány tizennégy hónapos korában került kétezer jelentkező közül abba az ötvenbe, akikről egy brit modellügynökség tesztfotókat készített, majd később a kislányt szerződtették is. Taya már több reklámkampányban is felbukkant, és egyre több cég verseng azért, hogy hirdetéseiben szerepeltethesse. ?Taya hihetetlenül fotogén, kedves és mosolygós gyermek, és ez átragyog a képeken is” – jegyezte meg Alysia Lewis, a modellügynökség vezetője.

Egész üzletláncok tettek sordöntő lépéseket akkor, amikor szintén Down-kóros modellekkel reklámoztak. A hat éves Ryan Langston az amerikai Targer and Nordstorn katalógusában szerepel rendszeresen. A kisfiú édesapja a következőt nyilatkozta: “Nagyon büszkék vagyunk a fiunkra, aki már annyi mindent elért az életben, és még olyan sok minden vár rá. A Targer pedig éppen azért tette jól a dolgát, mert nem csinált üzletet az egészből.”

Az öt éves Natalia Goleniowski súlyos szívbetegséggel született, az orvosok nem is kecsegtették sok jóval a szüleit. De a kislány azóta már két neves ruhacéggel is szerződést kötött; a Babywear például a 2012-es katalógust teljes egészében az életvidám, hamarosan iskolát kezdő Natira tervezte. Kurt Jewson, a Frugi cég alapítója a következőt mondta a Down-kóros kislányról: “Azonnal éreztem, hogy Nati egy nagyon tehetséges gyermekmodell, és a következő katalógusban is számítunk rá.”

A Down-kór becsült előfordulási valószínűsége ezerből egy. A világ pedig mostanra nyitottá vált annyira, hogy ne kétkedéssel fogadja azon szülők igyekezetét, akik egy teljesebb, sikeresebb életet szeretnék Down-szindrómás gyermekeiknek, hogyha azok éppen a kamerák előtt mosolyognak a legszebben.

Adta hírül az aspnet.hu és a meosz.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük


három + 1 =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..