Az oldal akadálymentesített
Hobby rádió – a Hang-adó

Rádió hallgatása

Az adatkezelési tájékoztató elolvastam és nyilatkozom arról, hogy annak megfelelő jogosultsággal (Ha nem jelenik meg a lejátszó, frissítse a képernyőolvasóval a képernyőt - JAWS+ESC)

Lejátszás

Rádió hallgatása
Hallgatás Media Player-el

Rádiónk a T-home támogatásával a Web-rádió (pdf) alkalmazásával is hallható.


Ez hallható a rádióban:
Republic - Csak a szívemen át

Hallgatók száma: 5

Híreink a JAWS képenyrőolvasóhoz készített Kutatási modul segítségével is olvashatóak!

Nem bosszút akar Éva, akinek kálvária lett a kerekesszékes vonatútjából
- 2019. augusztus 26. 21:58 - 131 megtekintés

A MÁV pedig már belső vizsgálatot indított az ügy kivizsgálására.

Meglett Éva, akinek könnyek között elmesélt történetét egy tőle független Facebook-oldalon fedezte  fel, és az ott látott videó alapján ír belőle cikket a Népszava. A kerekesszékes nő saját oldaláról származott a felvétel, amin az Orosháza-Budapest-Orosháza vasúti viszonylaton végigjárt, egész napos kálváriáját mondja a kamerába. Éva maga kommentelt a Népszava Online Facebook-oldalán a róla szóló cikk posztja alá, hogy az általa készített videóból hiányzó részleteket megossza velük. Mint írta, hajnalban Orosházáról nem a Keletibe indultak, hanem a Nyugatiba, és a videó a kálvária napján, este fél nyolc után készült, hazafelé tartva az orosházi állomásról. 16 éves lánya tartott vele, aki végignézte a nap történéseit, s ha kellett, ő utazott a vasúti kocsi előterében, a lépcsőn ülve. Hozzátette, hogy a MÁV-nál augusztus 12-én délután rendelte meg az akadálymentesített utazást augusztus 15-re. Éva tehát állítása szerint betartotta a MÁV által előírt határidőt, a vasúttársaság ugyanis azt kéri az utasoktól, hogy az akadálymentesített utazás igényét az utazás megkezdése előtt legkésőbb 48 órával tegyék meg. Éva a Népszavának elmondta, hogy nem maga miatt készítette a videót, gyermeke és a kerekesszékes emberek érdekei lebegtek a szeme előtt. Ahogy a felvételen ígérte, megkereste ügyében mind a MÁV-ot, mind az Egyenlő Bánásmód Hatóságot. „Leszögezem, nem bosszúról van szó! És nem szeretnék általánosítani, mert vannak jó tapasztalataim is”– tette hozzá. Éva beszámolt arról is, hogy a hazafelé tartó úton a kerekesszéke méretei miatt nem fért be az IC akadálymentesített vagonjának vécéjébe, pedig előzetesen minden ehhez szükséges adatot egyeztetett a vasúttársasággal. Éva egyébként ott volt, és önkéntesként (Rehab Critical Mass, Rett Szindróma Alapítvány) fel is szólalt azon az augusztus 11-i Szolidaritási sétán, amit azért szerveztek, mert a Pesti Srácok egyik újságírója azt fejtegette a Coca-Cola elfogadást népszerűsítő kampánya kapcsán, hogy homoszexuálisokat és mozgássérülteket sem szeretne óriásplakátokon látni. Az országos felháborodás után, valamint azt követően, hogy a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége erre felszólította, Vésey Kovács László elnézést kért. A Népszava beszámolója is kitért Éva beszédére, amit a Szolidaritási sétán mondott el:  Nő vagyok, anya, keresztény és fogyatékkal élő”– így kezdte beszédét Nagyné Rucz Éva, a Rehab Critical Mass és a Rett Szindróma Alapítvány önkéntese, aki praktikus szempontok alapján hívta fel a figyelmet a szolidaritás, elfogadás hiányára. Mint mondta, a kerekesszékesek számára nincs elég megfelelő rámpa és működő lift, segítség nélkül, egyedül pedig jelenleg az ország mindössze 34 településére tudnak eljutni vonattal. A MÁV Kommunikációs Igazgatósága is reagált lapunk megkeresésére, kérdésünkre azt válaszolták: „A vasúttársaság belső vizsgálatot indított az ügy kivizsgálására, melynek eredményéről a jövő héten tájékoztatni fogjuk.”-Majd a levél részletesen taglalja a MÁV mozgáskorlátozottak és kerekesszékesek számára jelenleg is rendelkezésre álló utazási lehetőségeket, valamint az ezzel kapcsolatos, közeljövőben várható fejlesztéseket. A szöveg kitér arra is, hogy jelenleg a járműpark csak egy része alkalmas kerekesszékes utasok fogadására, de arra is, hogy a 2020-ban forgalomba álló KISS motorvonatok már alapból akadálymentesítettek lesznek. A levél ezen részét itt tudják egészében elolvasni: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. A MÁV és az akadálymentesítés “Jelenleg a járműpark csak egy része alkalmas kerekesszékes utasok fogadására. A modern motorvonatok rendelkeznek beépített emelőberendezéssel, a magaspadlós kocsikba az állomások peronján az ajtó mellé állítható mobil emelőkkel lehetséges a kerekesszékes utasok beszállítása. A vasúttársaság a kerekesszéket díjfizetés és elszámolás nélkül szállítja, az utasnak megfelelő menetjeggyel kell rendelkeznie. A mozgáskorlátozottak számára igényelhető szolgáltatásokról és a megrendelés módjáról a MÁV weboldalán található információ. Az utazások komfortjának növelése érdekében folyamatosan bővül a járműpark, az új beszerzésű, korszerű kocsiknál már alapvető követelmény, hogy a mozgáskorlátozottak igényeinek is megfeleljenek, ezáltal az országos hálózaton egyre több viszonylaton lehessen kielégíteni a speciális utazási igényeket. Az új fejlesztésű IC+ kocsik kialakítása a kerekesszékes utasok számára is kényelmes utazást biztosít. A több célra felosztott belterű kocsikban a kerekesszékesek számára is van 3 kijelölt hely. A kocsikon a kerekesszékek töltésére alkalmas dugaszoló aljzatok is megtalálhatók. Ezeken az új járműveken a mozgáskorlátozottak esélyegyenlőségének biztosítása érdekében széles feljáró ajtók vannak és – a könnyebb használat érdekében – tágas mosdóhelyiséget alakítottak ki, a termes belső elrendezésű kocsi emelőberendezéssel is rendelkezik. Az új IC+ kocsikkal a Keszthelyre közlekedő Balaton expresszvonatokon, a Záhonyból és Miskolcról a Balatonra; Budapestről Miskolcra, Békéscsabára és Nyíregyházára tartó IC-szerelvényeken találkozhatnak az utasok. A MÁV-START hosszú távon szeretné folytatni a sorozatgyártást, az első húszdarabos szériát követően elindult további hetven darab gyártása. Az emeletes 600 férőhelyes KISS motorvonatok 2020 februárjától állhatnak forgalomba a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalon. A KISS-eken három hagyományos és egy mozgássérültek által is használható WC lesz, a multifunkciós terek pedig négy kerekes szék szállítására alkalmasak lesznek. Beépített emelőberendezés könnyíti meg a fel- és leszállást.” ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. (Forrás: Népszava)

A rádiót önkéntes formában, nonprofit módon üzemeltetjük. Azonban a működtetés költségeit már nem tudjuk kitermelni saját pénzből (szerverek üzemeltetése, karbantartása). Amennyiben lehetősége van, kérjük támogassa a Hobby Rádió éves 120000 Ft-os működési díját!
Net-média Alapítvány (Magnet Bank): 16200113-18516177-00000000
Utalás közleménye: támogatás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

*


2 + három =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Reklám

Jooble

Keresés az oldalon

Facebook oldalunk

Mai műsor

Bejelentkezés

Regisztráció| Elfelejtette jelszavát?

Mai napi információk

Ma 2020. május 29. péntek, Magdolna napja van.
Az év 22. hete és 150. napja.
Holnap Janka, Zsanett napja lesz.

1453. II. Mohamed szultán Konstantinápolyt rémisztő kegyetlenségek között elfoglalta. E székváros vesztét hazánk is megérezte.


1465. II. Pál pápa felhatalmazza Vitéz János esztergomi érseket és Janus Pannonius pécsi püspököt, hogy Mátyás király kívánságának megfelelően stúdium generálét (egyetemet) létesítsenek Magyarországon.

Juhász Gyula: Egy régi nőnek

A múltak májusába
Eljössz-e még velem?
A múltak májusába,
Mely csupa szerelem.

Az én holt ifjúságom
A legszebbik halott,
Az én holt ifjúságom
Vígan föltámad ott!

Az én tűnt édenkertem
Csupán neked terem.
Az én tűnt édenkertem
Az első szerelem.

BKK Információk

Hírlevél

Add meg az E-mail címed, majd kattints a feliratkozás vagy leiratkozás gombra.


hét plusz egy = (Írja be számmal a művelet eredményét!)


Feliratkoztak: 304
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com