Új hatósági igazolványok – utazási kedvezmény igénybevételéhez

Beküldve ide: Belföldi hír | 0

A közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekről szóló kormányrendelet értelmében utazási kedvezmény igénybevételére jogosult – többek között – aki vakok személyi járadékában, aki fogyatékossági támogatásban, valamint aki vagy aki után szülője vagy eltartója magasabb összegű családi pótlékban részesül.

Az utazási kedvezmény igénybevételéhez a Magyar Államkincstár igazolja a felsorolt ellátásokra való jogosultságot, melyről hatósági igazolványt állít ki.

A kincstár 2010. július 1-jéig postai úton, tértivevényes küldeményként juttatja el a jogosultak részére az új formátumú igazolványt, mely igazolvány plasztik alapú és azon kívül, hogy sorszámmal ellátott, hamisítás és másolás elleni védelemmel is rendelkezik. Az új igazolványok kiadásával a régiek érvényüket vesztik.

Aki a fenti ellátás valamelyikében részesül, és 2010. július 20-ig nem kapja meg az új igazolványt és igényt tart rá, az jelezze a lakóhelye szerint illetékes regionális igazgatóság családtámogatási és szociális ellátási irodáinak ügyfélszolgálatán,
vagy a következő telefonszámokon:
06-1-452-2910,
06-20-881-9535,
06-30-344-0045,
06-70-460-9005.
A fenti rendelet 2010. július 1-jétől történő módosítása révén a kedvezmény igénybevételére sorszámozott hatósági igazolvány birtokában kerülhet sor, melyhez a kedvezmény érvényesítésekor az igazolvány mellé személyi igazolvány vagy egyéb személyazonosságot igazoló okmány felmutatása is megkövetelhető.

2010. július 1-jét követően külön kérelem nélkül a fenti ellátásokat megállapító határozattal egyidejűleg kerül megküldésre, ezért az ügyfélszolgálati helyeken ezen típusú igazolvány kiadására nincs lehetőség.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük


- kettő = 0

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..