4-es metró: mi lesz az akadálymentesítéssel?

Beküldve ide: Mozgássérült | 0

A 4-es metró valóban akadálymentes lesz, hiszen meg kell felelnie az európai uniós elvárásoknak – közölte lapunkkal a DBR Metró Projekt Igazgatóság a Magyar Hírlap hétfői cikkére reagálva.

A Magyar Hírlap hétfői számában megjelent cikk szerint a DBR Metró Projekt Igazgatóság a mozgáskorlátozottakkal nem egyeztet. A mozgáskorlátozottak február óta várják, hogy újra szóba álljanak velük, és végre aláírják az együttműködési megállapodást – írta a napilap. “A DBR Metró Projekt Igazgatóság 2008. február 22-én írt alá egy elvi nyilatkozatot a Mozgássérültek Budapesti Egyesületével, hogy a sajátos helyzetben lévő leendő utasok véleménye közvetlenül és fokozottabban juthasson el a metróépítő szakemberekhez. A megállapodás egy már meglévő kapcsolat szorosabbá fűzését, egy fokozottabb együttgondolkodást jelent” – reagált a lap cikkére a DBR Metró Projekt Igazgatóság. “Az elvi megállapodás aláírását követően megkezdődtek az egyeztetések és a megállapodás szövegének együttes kidolgozása. A nyár folyamán a DBR és az MBE megállapodott arról is, hogy az Igazgatóság bevonja meghatározott keretösszeg erejéig a közös munkába a vakok és gyengénlátók, a siketek és nagyothallók, valamint az értelmi fogyatékosok képviselőit is. A DBR felkérte a Mozgássérültek Budapesti Egyesületét, hogy a különböző érdekképviseleteket fogja össze annak érdekében, hogy az Egyesületen keresztül érvényesíthessék kezdeményezéseiket, az MBE ezt vállalta” – írják lapunkhoz eljuttatott közleményükben. “Az együttműködési megállapodás javasolt szövegét a DBR elkészítette, az aláírást megelőzően kiderült azonban, hogy a különböző érdekképviseletek külön megállapodást szeretnének kötni. Az Igazgatóság október végén levélben tájékoztatta az MBE elnökét, hogy a vezetőváltás nem befolyásolja együttműködési szándékát. A DBR jelenleg várja a választ arra vonatkozóan, hogy a civilek részéről megoldható-e a közös érdekképviselet, hogy mielőbb megkezdődhessenek az érdemi egyeztetések, ami az Igazgatóság véleménye szerint közös érdek” – olvasható. “A belső beépítést végző vállalkozó szerződéses kötelezettsége, hogy az akadálymentesítés a lehető legteljesebben megvalósuljon. Mind a tervezés, mind a kivitelezés során saját feladatai között bevonja a terület szakértőit a munkákba, hiszen ez a garancia arra, hogy a 4-es metró maximálisan megfeleljen ezen sajátos elvárásoknak. Mindemellett a DBR fontosnak tartja azt is, hogy az elengedhetetlen szerződéses szakértői vélemények mellett a sajátos helyzetben lévő jövőbeli utasok érdekképviseletei is részt vehessenek az ötletek kidolgozásában és megvalósításában, hiszen azok előnyeit a mindennapokban ők fogják élvezni” – zárul a közlemény.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük


kilenc * = 9

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..