Akadálymentesítés 3-as metró módra: 16 perc átszállni a villamosról kerekesszékkel

Beküldve ide: Mozgássérült | 2

Több száz méteres kerülő, két liftezés és egy rámpa: ilyen egyszerű lejutni az 1-es villamos peronjáról a metróba.

Nem akadálymentesítették az Árpád híd metróállomást, ezért a mozgássérültek csak 16 perc alatt tudnak átszállni az 1-es villamosról a metróra – írja a Közlekedő Tömeg. Honlapjukon videót is közzétettek a tortúráról

https://www.facebook.com/watch/?v=2842495472429120

A videón jól látszik, hogyan lehet átjutni az Óbudáról érkező villamos peronjáról az Újpest felé tartó metró peronjára. Ehhez több száz métert kell kerülniük a Váci út és a Róbert Károly körút keresztezéséhez, menet közben pedig egyszer le kell liftezniük az aluljáróba, majd feljönni onnan a rámpán, végül megint leliftezni a túloldalon. Más átszállási irányokban sem jobb a helyzet: a belvárosból metróval érkezőknek a ma még félkész volánpályaudvar akadálymentes megközelítéséhez 10 percre van szükségük. Újpest-központnál pedig csak a felszín érhető el lifttel, az aluljáró nem, zebrák pedig szintén nincsenek. Itt is 10-15 perces kerülőkkel kell számolnia annak, aki át szeretne szállni. A Közlekedő Tömeg emlékeztetett rá: az utóbbi másfél évben többször szóba került, hogy ott, ahol a liftek építése túl nagy kihívást jelentene, a városvezetés a mozgólépcsőkkel párhuzamosan futó ferde liftek építését támogatja. A szokatlan megoldás azonban több kérdést is felvet: mindez megfelel-e a hatályos előírásoknak és az akadálymentesség követelményeinek, találtak-e már gyártót, hány utas felszínre jutását tudja biztosítani a ferde lift, és mennyivel lesz miattuk kevesebb mozgólépcső az egyes állomásokon. A 3-as metró felújított szakaszát március 30-án adták át az utasforgalomnak, a délit viszont már szombaton lezárják, emiatt jelentős változásokra kell számítani a közlekedésben. (Forrás: hvg.hu)

2 Responses

  1. Ádám

    Akkor beszélhetnénk teljes akadálymentességről ha az 1 es villamos vonalán csak alacsonypadlós járatok közlekednének pl CAF Combino mert ott még CD Tátra is üzemel az egyesen ami semmilyen szinten nem akadálymentes míg a nagykörúton az összes villamos/megálló akadálymentes ehhez nyilván akadálymentesíteni kell a Puskás Ferenc Stadion és a metrómegálló közti szakaszt az Árpád híd avagy mostmàr Göncz Árpád városközpont megálló közti szakaszt a Közvágóhíd H nál a HÉV-re történő fel és leszállást
    A népligeti megállót Újpesten a vasútállomási megállót Újpest-Városkapu és Újpest megállóhely között az eljutást valamint a többi hév és metrómegállót legalább a csomópontoknál

    • smondb

      Kedves Ádám!
      Köszönöm a cikkhez való hozzászólását, a cikk eredetileg a Hvg-n jelent meg. Teljes mértékben egyet értek önnel. A cikk közzé tétele előtt érdeklődnöm kellett volna egy Budapesti kollégától, hogy a 3-as metró és a 1-es villamos közötti mennyire akadálymentes az átszállás. Bocsánatot kérek a pontatlanságom miatt. Sajnos innen Debrecenből csak interneten talált anyagból tudok dolgozni.

Hozzászólás a(z) smondb bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük


- három = 0

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..